Resolution
vedtaget af Grundlovsforeningen Dansk Kulturs generalforsamling 2021
Grundlovsforeningen Dansk Kultur protesterer mod regeringens grundlovsbrud.
Som led i bekæmpelsen af corona-influenzaen sidste år beordrede den socialdemokratiske regering af politiske grunde alle 16 millioner mink i Danmark dræbt. Det var en handling uden lovhjemmel og tilmed et grundlovsbrud, fordi der ikke var tale om ekspropriation. Alle med forvaltningsansvar i ministerierne, rigspolitiet og militæret svigtede, da de uden protest udførte den ulovlige ordre, selv om de var klar over ulovligheden. Ordren førte til udslettelse af al minkavl i Danmark, til ødelæggelse af et helt eksporterhverv og til fjernelse af 6.000 menneskers levebrød. Den socialdemokratiske regering bragte dermed Danmark tilbage til provisorietiden i 1880’erne, hvor Estrup-regeringen også satte politi og militær ind mod landets borgere. Estrup havde dog loven på sin side, omend den var provisorisk. Det havde den socialdemokratiske regering ikke.
Resolution
vedtaget af Grundlovsforeningen Dansk Kulturs generalforsamling 2019
Foreningen ser med stor bekymring og afsky på det stigende antal indgreb mod helt fundamentale borgerrettigheder, og de gamle politiske partiers forsøg på at kvæle for dem ubehagelig debat. Vi er dybt bekymrede over pressens følgagtighed og mener, at udtryk som ”Borgernes vagthund” nærmere peger på pressens rolle som politikernes værn mod borgerne, end pressens rolle som borgernes værn mod politiske overgreb. Den nyligt vedtagne L95 kræver, at borgere får objektivt ansvar og selv skal bevise, at ytringer ikke stammer fra en fremmed efterretningstjeneste – i praksis Ruslands. Vi har den dybeste foragt for pressens medvirken til politisk korrekthed, og til den massive skjulen af ubehagelige sandheder, herunder problemer forårsaget af forfejlet indvandring i årtier.Det er en kilde til stor bekymring, at internationale aftaler – konventioner – misbruges og bevidst misfortolkes, og at dybt skadelige aftaler som FN’s Marrakech-aftale og EU’s tilsvarende, forsøgtes lusket igennem uden offentlig debat, og at pressen var helt tavs om dem. Ingen af aftalerne findes i en officiel oversættelse til dansk, da hverken regeringen, EU eller FN mente, det var nødvendigt. Begge aftaler ligestiller økonomiske lykkeriddere med ægte flygtninge, begge aftaler taler direkte om meningscensur, og begge aftaler kriminaliserer kritik af den førte politik. Ytringsfrihed, herunder ret til at kritisere såvel partier som enkeltpersoner, garanteres i Grundloven, da ytringsfrihed er af fundamental betydning for demokratiet. Begge aftaler indeholder grundlovsstridige elementer og bør alene derfor opsiges med øjeblikkelig virkning.
Resolution
vedtaget af Grundlovsforeningen Dansk Kulturs generalforsamling 2018
I 1983 vedtog Folketinget en udlændingelov, der gav indvandrere og fremmedarbejdere ret til at få deres familier til Danmark. Det åbnede for en strøm af muslimer fra Mellemøsten og Nordafrika, som har stået på lige siden. Uden at være spurgt er danskerne dermed blevet påført hundredtusinder af indvandrere, hvis samfundsopfattelse baserer sig på islam, klantænkning og sharialov. De samler sig i ghettoer og parallelsamfund, hvor dansk lov og ret er sat ud af kraft, og de belaster alle samfundets institutioner - ikke mindst rets- og fængselsvæsenet eftersom mange af dem har en kriminalitetsrate, der er langt højere end danskernes. Deres beskæftigelsesrate er til gengæld lav, hvad der årligt medfører en mange milliarder stor udgift for samfundet.
Finansministeriet beregnede de offentlige udgifter vedrørende ikke-vestlige indvandrere til at udgøre 36 milliarder kr. i 2015, men det var efter fradrag af den skat på 45 milliarder kr., som især østasiatiske og indiske indvandrere betalte. Desuden omfattede beløbet kun de personrelaterede udgifter. Omkostningerne ved f.eks. grænsekontrol, halalcertificering, terrorsikring, socialt bedrageri og ghettosanering mm. var ikke medregnet. Det var udgifterne til den omfattende ”integrationsindustri”og NGO’erne heller ikke. Og de individuelle omkostninger, som påførtes danske ofre for muslimsk vold, var naturligvis slet ikke. Den reelle udgift nærmer sig dermed 100 milliarder kr. om året. Det svarer til 50.000 kr. for hver dansk familie.
Indvandringen udgør imidlertid ikke blot en tung, økonomisk byrde, men også en trussel mod grundlæggende, danske værdier som tillid, tryghed og solidaritet.
Den muslimske indvandring er den største enkeltfare for Danmark og dansk kultur. Grundlovsforeningen Dansk Kultur protesterer derfor mod, at regeringen negligerer denne undergravelse af det danske samfund, og anbefaler at føre en politik, der svarer til Visegradlandenes og Østrigs.
Axel Artke
Formand for Grundlovsforeningen Dansk Kultur